Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Imagen de portada de Amazon
Imagen de Amazon.com

E-learning and the scienceof instruction: proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning / Ruth Colvin Clark y Richard E. Mayer, autores

Por: Colaborador(es): Tipo de material: TextoTextoIdioma: Español Detalles de publicación: San Francisco: Pfeiffer, 2008Edición: 2da. ediciónDescripción: 476 páginas; 25x18 centímetrosISBN:
  • 978-0-7879-8683-4
Títulos uniformes:
  • 0291 - TIC APLICADA A LA EDUCACIÓN
Tema(s): Clasificación CDD:
  • UCG 371.334 COLe 18926
Recursos en línea:
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)

1. e-Learning: Promise and Pitfalls.- How Do People Learn from e-Courses?.- Evidence‐Based Practice,- Applying the Multimedia Principle: Use Words and Graphics Rather than Words Alone.- Applying the Contiguity Principle: Align Words to Corresponding Graphics.- Applying the Modality Principle: Present Words as Audio narration Rather than on-screen text.- Applying the Redundancy Principle: explain Visuals
with Words in Audio or text But not Both.- Applying the Coherence Principle: Adding extra Material Can Hurt Learning.- Applying the Personalization and embodiment Principles: Use Conversational style, Polite Wording, Human Voice, and Virtual Coaches.- Applying the segmenting and Pretraining Principles: Managing Complexity by Breaking a Lesson into Parts.- engagement in e‐Learning.- Leveraging examples in e‐Learning.- Does Practice Make Perfect? .- Learning together Virtually.- Who’s in Control? Guidelines for e-Learning navigation.- ‐Learning to Build thinking skills.- Learning with Computer Games.- Applying the Guidelines

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.
Nos visitan