Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Online Clustering to Improve IB Students’ Writing: A Mixed Design Study: presented as Partial Fulfillment for the Degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés

Por: Colaborador(es): Tipo de material: TextoTextoIdioma: Inglés Detalles de publicación: Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado, 2019Descripción: 49 p.; DigitalTema(s): Clasificación CDD:
  • POS 2019
Recursos en línea: Resumen: This action research study with analysis of quantitative and qualitative data aimed at applying the online clustering strategy to enhance students’ writing skills and text quality. Twenty young students between fifteen and sixteen years old participated in this study. They belonged to the Diploma Program of the International Baccalaureate from a public high school in Guayaquil, Ecuador. Most of them were at A1 and A2 level. The instruments applied for the study were a pretest and posttest, rubrics for scoring the written assignment, and a questionnaire. The findings disclosed that the participants wrote better texts because of the prewriting strategy. Significant variations in the pretest and posttest indicated that online clustering strategy had a positive impact on the students’ writing achievement. A t-test was used to determine the mean scores between the pretest and posttest. The difference in means is statistically significant at the
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Estado Notas Fecha de vencimiento Código de barras
Tesis Tesis Biblioteca Tesis Tesis CD UCG 2024 POS CEDo 2019 (Navegar estantería(Abre debajo)) Disponible Isledy Tesis2024
Navegando Biblioteca Tesis estanterías, Colección: Tesis CD Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
UCG 2021 GARd POS 2019 Diseño de ambientes de aprendizaje interiores del centro infantil de la Universidad Casa Grande desde un enfoque ecológico e inclusivo en el marco de la familia y comunidad: maestría en Desarrollo Humano Temprano y Educación Infantil UCG 2022 CEDe POS 2019 Estudio descriptivo y correlacional sobre las estrategias educativas de padres de familia de los estudiantes de cuarto año de educación básica de unidades educativas del cantón Guayaquil: trabajo final para la obtención del Título Master en Desarrollo Temprano y Educación Infantil UCG 2023 ORDe POS 2019 Estudio descriptivo y correlacional sobre las estrategias educativas familiares en los padres de familia de estudiantes de Quinto Año de Educación básica de unidades educativas del cantón Guayaquil: Master en Desarrollo Temprano y Educación Infantil UCG 2024 POS CEDo 2019 Online Clustering to Improve IB Students’ Writing: A Mixed Design Study: presented as Partial Fulfillment for the Degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés UCG 2025 MACi POS 2019 Improving descriptive writing through the use of Self-Assessment in A1 EFL high school students: presented as partial fulfillment for the degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés UCG 2026 PROf POS 2019 Fomentar actitudes y desempeños favorecedores del desarrollo, aprendizaje y bienestar de los niños, en educadoras de un Centro Infantil en Guayaquil: trabajo previo a la obtención del título de Magister en Desarrollo Temprano y Educación Infantil UCG 2027 ARGs POS 2019 Storytelling through Picture Description to Enhance Very Young EFL Learners Oral Production: An Action Research Innovation: presented as partial fulfillment for the degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés

2019

This action research study with analysis of quantitative and qualitative data aimed at applying the online clustering strategy to enhance students’ writing skills and text quality. Twenty young students between fifteen and sixteen years old participated in this study. They belonged to the Diploma Program of the International Baccalaureate from a public high school in Guayaquil, Ecuador. Most of them were at A1 and A2 level. The instruments applied for the study were a pretest and posttest, rubrics for scoring the written assignment, and a questionnaire. The findings disclosed that the participants wrote better texts because of the prewriting strategy. Significant variations in the pretest and posttest indicated that online clustering strategy had a positive impact on the students’ writing achievement. A t-test was used to determine the mean scores between the pretest and posttest. The difference in means is statistically significant at the

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.
Nos visitan