Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Collaborative work to improve writing about daily routines using padlet: presented as partial fulfillment for the degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés

Por: Colaborador(es): Tipo de material: TextoTextoIdioma: Inglés Detalles de publicación: Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado, 2019Descripción: 35 p.; DigitalTema(s): Clasificación CDD:
  • POS 2019
Recursos en línea: Resumen: The present research was applied in a public technological institute in Guayaquil and aimed at improving writing skills through collaborative writing using Padlet. Participants were 18 students enrolled in the first semester. The application of the study focused on a constructivist approach where students were able to share ideas; give and receive feedback among their peers and teachers; and, construct their own knowledge and understanding. This investigation took place over twenty four hours of classtime. It employed a quantitative method. Different instruments such as a pre, posttest, and survey were used to collect data. After the practice, students exhibited an improvement of about 11 points in the posttest compared to the pretest. The outcome of this study obtained an effect size of 1.22. Collaborative writing fostered a student- centered approach, since participants interacted with different peers, collaborated in the construction of knowledge. The survey taken from participants confirmed that students identified collaborative writing in Padlet as useful, and enriching. This research is addressed to teachers, and directors involved in the field of EFL education who want to improve their teaching practice.
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Estado Notas Fecha de vencimiento Código de barras
Tesis Tesis Biblioteca Tesis Tesis CD UCG 2020 ALBc POS 2019 (Navegar estantería(Abre debajo)) Disponible Isledy Tesis2020
Navegando Biblioteca Tesis estanterías, Colección: Tesis CD Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
UCG 2017 LUNs PAP 2019 Sistematización de la experiencia de diseño y coordinación de la logística del Boom Workshop sobre género e inclusión dirigido a docentes de Guayaquil: para optar por el grado de: Comunicación Social con mención en Relaciones Públicas y Comunicación Organizacional UCG 2018 LOOs PAP 2019 Sistematización de la experiencia de conceptualización, imagen e identidad gráfica del Workshop Boom sobre género e inclusión dirigido a docentes de Guayaquil: para optar al grado de: Licenciatura en Comunicación Redacción y Creatividad Estratégica UCG 2019 RIVs PAP 2019 Sistematización del proceso de producción para la campaña “Morir de amor” contra la violencia de la mujer y femicidio realizada en Guayaquil, en el año 2019: para optar al grado de Licenciado en Comunicación Audiovisual y Multimedia UCG 2020 ALBc POS 2019 Collaborative work to improve writing about daily routines using padlet: presented as partial fulfillment for the degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés UCG 2021 GARd POS 2019 Diseño de ambientes de aprendizaje interiores del centro infantil de la Universidad Casa Grande desde un enfoque ecológico e inclusivo en el marco de la familia y comunidad: maestría en Desarrollo Humano Temprano y Educación Infantil UCG 2022 CEDe POS 2019 Estudio descriptivo y correlacional sobre las estrategias educativas de padres de familia de los estudiantes de cuarto año de educación básica de unidades educativas del cantón Guayaquil: trabajo final para la obtención del Título Master en Desarrollo Temprano y Educación Infantil UCG 2023 ORDe POS 2019 Estudio descriptivo y correlacional sobre las estrategias educativas familiares en los padres de familia de estudiantes de Quinto Año de Educación básica de unidades educativas del cantón Guayaquil: Master en Desarrollo Temprano y Educación Infantil

2019

The present research was applied in a public technological institute in Guayaquil and aimed at improving writing skills through collaborative writing using Padlet. Participants were 18 students enrolled in the first semester. The application of the study focused on a constructivist approach where students were able to share ideas; give and receive feedback among their peers and teachers; and, construct their own knowledge and understanding. This investigation took place over twenty four hours of classtime. It employed a quantitative method. Different instruments such as a pre, posttest, and survey were used to collect data. After the practice, students exhibited an improvement of about 11 points in the posttest compared to the pretest. The outcome of this study obtained an effect size of 1.22. Collaborative writing fostered a student- centered approach, since participants interacted with different peers, collaborated in the construction of knowledge. The survey taken from participants confirmed that students identified collaborative writing in Padlet as useful, and enriching. This research is addressed to teachers, and directors involved in the field of EFL education who want to improve their teaching practice.

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.
Nos visitan