Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Collaborative work to improve writing about daily routines using padlet: (Registro nro. 137841)

Detalles MARC
000 -Cabecera (24)
Campo de control interno 02290nam a2200265Ia 4500
001 - Número de control
Campo de control UCASAGRANDE22343
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general
Tipo material ta
008 - Códigos de longitud fija (40p)
Campo de control de longitud fija 210819s2019||||xx |||||||||||||| ||eng||
040 ## - Origen de la Catalogacion
Origen de la Catalogacion UCASAGRANDE
041 ## - Código de idioma (R)
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) eng
082 ## - Número de la Clasificación
Código de Clasificación POS 2019
100 ## - Autor Personal
Autor Personal Miller, Kari
Término indicativo de función (R) tutor
245 #0 - Titulo
Titulo Collaborative work to improve writing about daily routines using padlet:
Subtitulo presented as partial fulfillment for the degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés
260 ## - Editorial
Ciudad
Nombre de la Editorial Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado,
Fecha 2019
300 ## - Descripcion
Páginas 35 p.;
Dimensiones Digital
513 ## - Nota de periodo de años
Nota de periodo de años 2019
520 ## - Resumen
Resumen The present research was applied in a public technological institute in Guayaquil and aimed at improving writing skills through collaborative writing using Padlet. Participants were 18 students enrolled in the first semester. The application of the study focused on a constructivist approach where students were able to share ideas; give and receive feedback among their peers and teachers; and, construct their own knowledge and understanding. This investigation took place over twenty four hours of classtime. It employed a quantitative method. Different instruments such as a pre, posttest, and survey were used to collect data. After the practice, students exhibited an improvement of about 11 points in the posttest compared to the pretest. The outcome of this study obtained an effect size of 1.22. Collaborative writing fostered a student- centered approach, since participants interacted with different peers, collaborated in the construction of knowledge. The survey taken from participants confirmed that students identified collaborative writing in Padlet as useful, and enriching. This research is addressed to teachers, and directors involved in the field of EFL education who want to improve their teaching practice.
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Constructivismo Educación - Pedagogía
9 (RLIN) 63689
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Enseñanza - Inglés
9 (RLIN) 58251
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Escritura colaborativa
9 (RLIN) 87473
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Tesis de Maestría
9 (RLIN) 78771
700 ## - Autor Personal
Autor Personal Albán Defilippi, María Teresa
Término indicativo de función (R) autor
9 (RLIN) 87474
856 ## - URL - Ubicacion
URI/URL <a href="http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1843/1/Tesis2020ALBc.pdf">http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1843/1/Tesis2020ALBc.pdf</a>
942 ## - Datos personalizados Koha
Tipo de Documento Tesis
Fecha procesamiento 2019-07-30
Catalogador Isledy
Existencias
Estado Colección Ubicacion permanente Ubicacion actual Fecha de Ingreso a la Biblioteca Prestamos Clasificación Código de barras Ultima fecha de verificacion Tipo de Item
  Tesis CD Biblioteca Tesis Biblioteca Tesis 07/30/2019   UCG 2020 ALBc POS 2019 Tesis2020 08/20/2021 Tesis
Nos visitan