Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Teaching through English: An Ecuadorian University CLIL Experience.: Presented as a Requirement for the Degree of Master in Higher Education Studies - Educational innovation and Research

Por: Colaborador(es): Tipo de material: TextoTextoIdioma: Inglés Detalles de publicación: Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado, 2017Descripción: 45 p.; DigitalTema(s): Clasificación CDD:
  • POS 2017
Recursos en línea: Resumen: Learning English as a foreign language is a major concern and a key goal of professionals, educational institutions at all levels, and governments. This quasi-experimental study reports the experience of using Content and Language Integrated Learning (CLIL) in Ecuadorian higher education context. Sixty-five students of business administration majors with A1 and A2 English Proficiency Level according to the Common European Framework Reference (CEFR) provided data through surveys and forms. Class objectives were reorganized, material was adapted and students' available resources were expanded to include authentic professional performances to the class learned through English as a foreign language for experimental groups. Control groups were given the class in Spanish and solved similar classroom activities. Quantitative analysis indicated there were no differences in content learning between experimental and control groups. Results were optimistic indicating development in language and general skills throughout the lessons and thus, changing their perception of subject-based learning through English positively.
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Estado Notas Fecha de vencimiento Código de barras
Tesis Tesis Biblioteca Tesis Tesis CD UCG 1328 BERt POS 2017 (Navegar estantería(Abre debajo)) Disponible Isledy Tesis1328
Navegando Biblioteca Tesis estanterías, Colección: Tesis CD Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
UCG 1325 ZELm PAP 2017 Memoria de la logística de la producción artística realizada en el proyecto “Intervención artística: Tu huella en Miraflores”: para optar al grado de: Licenciado en Comunicación Escénica UCG 1326 PACd POS 2017 Descripción y análisis sobre el uso de tecnologías de la información y comunicación en la práctica docente en las áreas de ciencias técnicas, ciencias productivas y salud de la Universidad Laica “Eloy Alfaro” de Manabí, 2016: trabajo Final para la obtención del Título de Magíster en Educación Superior: Investigación e Innovaciones Pedagógicas UCG 1327 PONe POS 2017 Elaboración de un MOOC de Magnitudes Vectoriales de Física como refuerzo a las clases presenciales en el Curso de Nivelación de Carrera de Química y Farmacia: trabajo Final para la obtención del Título de Magíster en Tecnología e Innovación Educativa UCG 1328 BERt POS 2017 Teaching through English: An Ecuadorian University CLIL Experience.: Presented as a Requirement for the Degree of Master in Higher Education Studies - Educational innovation and Research UCG 1329 SANe POS 2017 Estudio del impacto de una intervención en las interacciones educadora-niños en el nivel de desarrollo de lenguaje de niños de 12 a 24 meses en dos centros infantiles en zonas de pobreza de la ciudad de Guayaquil: tesis de posgrado para optar al título de Magister en Desarrollo Temprano y Educación Infantil UCG 1330 MERe POS 2017 Estudio descriptivo sobre las prácticas parentales asociadas al aprendizaje escolar de padres de familia de estudiantes de 1ero a 4to grado de educación básica de unidades educativas del cantón Guayaquil: tesis de posgrado para optar al título de Magister en Desarrollo Temprano y Educación Infantil UCG 1331 PONu POS 2017 Uso de las Tecnologías de la Información y Comunicación en la práctica Docente en las Facultades del Área Administrativa y Social de la Universidad Laica “Eloy Alfaro” de Manabí, 2015 - 2016: trabajo Final para la obtención del Título de Magíster en Educación Superior: Investigación e Innovaciones Pedagógicas

2017

Learning English as a foreign language is a major concern and a key goal of professionals, educational institutions at all levels, and governments. This quasi-experimental study reports the experience of using Content and Language Integrated Learning (CLIL) in Ecuadorian higher education context. Sixty-five students of business administration majors with A1 and A2 English Proficiency Level according to the Common European Framework Reference (CEFR) provided data through surveys and forms. Class objectives were reorganized, material was adapted and students' available resources were expanded to include authentic professional performances to the class learned through English as a foreign language for experimental groups. Control groups were given the class in Spanish and solved similar classroom activities. Quantitative analysis indicated there were no differences in content learning between experimental and control groups. Results were optimistic indicating development in language and general skills throughout the lessons and thus, changing their perception of subject-based learning through English positively.

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.
Nos visitan