Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

The Use of Poster Sessions to Develop Professionalism, Domain Five of the Ecuadorian National English Teachers’ Standards: presented as a Requirement for the Degree of Master in Higher Education Studies - Educational innovation and Research

Por: Colaborador(es): Tipo de material: TextoTextoIdioma: Español Detalles de publicación: Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado, 2016Descripción: 56 p.; DigitalTema(s): Clasificación CDD:
  • POS 2016
Recursos en línea: Resumen: This study describes the presence of professional skills found in poster session proposals in order to consider the use of poster sessions for developing the skills required by the 2012 Ecuadorian Standards for English teachers, specifically related to the fifth domain professionalism. Thirteen poster session proposals for a national English teacher conference were analyzed to identify professional skills using the International Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL) Conference rubric to describe their academic quality, and Halleck and Connor’s Coding Scheme Checklist to describe the TESOL proposal genre characteristics. The results provided evidence of the skills related to the Ecuadorian national standards for English teachers as well as their academic strengths and weaknesses. The poster session can be an effective strategy to help teachers become more proactive and autonomous in growing professionally. This study can be useful for English teachers working to meet the national standards and institutions wanting to explore new strategies to develop and implement the English Teachers’ Standards.
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Estado Notas Fecha de vencimiento Código de barras
Tesis Tesis Biblioteca Tesis Tesis CD UCG 1287 MORu POS 2016 (Navegar estantería(Abre debajo)) Disponible Isledy Tesis1287
Navegando Biblioteca Tesis estanterías, Colección: Tesis CD Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
UCG 1284 SUAi INV 2016 Impacto de una intervención en las interacciones educadora-niño en el nivel de desarrollo del lenguaje de niños de 12 a 24 meses en un centro infantil de un sector de pobreza de la ciudad de Guayaquil: Trabajo de Investigación Formativa previo a la obtención del Título de: Licenciada en Educación Inicial con mención en Psicopedagogía UCG 1285 MONb POS 2016 Biografías Narrativas de docentes: experiencias de adversidad educativa, significados y capacidades. Caso: Escuela fiscal Adolfo Fassio: trabajo Final para la obtención del Título de Magíster en Educación Superior UCG 1286 HUAb POS 2016 Biografías narrativas de docentes: experiencias de adversidad educativa, significados y capacidades. Caso: Docentes de Instituciones de Educación Superior en el Centro de Rehabilitación de Varones de la ciudad de Guayaquil: trabajo Final para la obtención del Título de Magíster en Educación Superior: Investigación e Innovaciones Pedagógicas UCG 1287 MORu POS 2016 The Use of Poster Sessions to Develop Professionalism, Domain Five of the Ecuadorian National English Teachers’ Standards: presented as a Requirement for the Degree of Master in Higher Education Studies - Educational innovation and Research UCG 1288 ZAMb POS 2016 Biografías narrativas de docentes: experiencias de adversidad educativa, significados y capacidades. Caso: Docentes en formación práctica: Centros Infantiles del Buen Vivir. Tecnología en Desarrollo Infantil Integral: documento final para la obtención del Título de Magíster en Educación Superior: Investigación e Innovaciones Pedagógicas UCG 1289 GARi POS 2016 La integración de las TIC en la práctica pedagógica de los docentes en la Escuela de Calificación y Perfeccionamiento de la Armada. Las TIC en escape. Más allá del PowerPoint: Programa de Maestría en Educación Superior UCG 1290 HERd POS 2016 El desarrollo de una estrategia de investigación cualitativa para indagar las creencias y prácticas pedagógicas de docentes fiscales sobre la problemática de las drogas

2016

This study describes the presence of professional skills found in poster session proposals in order to consider the use of poster sessions for developing the skills required by the 2012 Ecuadorian Standards for English teachers, specifically related to the fifth domain professionalism. Thirteen poster session proposals for a national English teacher conference were analyzed to identify professional skills using the International Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL) Conference rubric to describe their academic quality, and Halleck and Connor’s Coding Scheme Checklist to describe the TESOL proposal genre characteristics. The results provided evidence of the skills related to the Ecuadorian national standards for English teachers as well as their academic strengths and weaknesses. The poster session can be an effective strategy to help teachers become more proactive and autonomous in growing professionally. This study can be useful for English teachers working to meet the national standards and institutions wanting to explore new strategies to develop and implement the English Teachers’ Standards.

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.
Nos visitan