Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

The development of meta-cognitive learning strategies during an intensive English course for English as Foreign Language (EFL) teachers. A Description of English Learning during the course: Trabajo Final para la obtención de Título de Licenciado en Ciencias de la Educación, con mención en Inglés.

Por: Colaborador(es): Tipo de material: TextoTextoIdioma: Español Detalles de publicación: Universidad Casa Grande. Facultad de Ecología Humana, Educación y Desarrollo, 2014Descripción: 105 p.; DigitalTema(s): Clasificación CDD:
  • INV 2014
Recursos en línea: Resumen: This paper describes the English learned based on the results of a quantitative study of English learning during an intensive (90 hours) ten week English course aimed at helping public school English teachers reach high elementary proficiency level according to the Common European Framework of Reference (CEFR Level A2). The course was offered by the Universidad Casa Grande (UCG) in Guayaquil, Ecuador from July-September 2012. The quantitative data collected included pre and post test results for English proficiency measured by the Secondary Level English Proficiency (SLEP) test a norm referenced test, and post results of the Cambridge “English Unlimited” program achievement test, a criterion referenced test, based on course content. The post results of the two instruments were compared. Also the language items of the achievement test and the public school English book Our World through English (OWTE) were analyzed and compared since there was not a pre achievement test and the book was identified as primary source of prior English knowledge for the learners-teachers. The SLEP results did not help to describe learning because they did not show a significant variation between pre and post results. Even though the general goal of the course, to achieve CEF A2 level was not achieved, the English learned on the other hand was identified by the analysis of achievement test language items in contrast with the analysis of OWTE.
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Estado Notas Fecha de vencimiento Código de barras
Tesis Tesis Biblioteca Tesis Tesis CD UCG 840 MENd INV 2014 (Navegar estantería(Abre debajo)) Disponible Isledy Tesis840
Navegando Biblioteca Tesis estanterías, Colección: Tesis CD Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
UCG 837 ESPm PAP 2015 Manual de desarrollo de identidad visual para la Cruz Roja Junta Provincial del Guayas: Trabajo Final para la obtención del título Licenciatura en Diseño Gráfico y Comunicación Visual. UCG 838 HAYr PAP 2014 Reporte del libro de representaciones de género. Proyecto de Aplicación Profesional. Evaluación de socialización con organizaciones LGBT: Trabajo final para la obtención del Título Licenciado en Comunicación Social, con mención en Marketing y Gestión Empresarial. UCG 839 ARRc PAP 2014 Socialización del cortometraje Tintín con organismos sociales vinculados a la protección de los derechos de la mujer: UCG 840 MENd INV 2014 The development of meta-cognitive learning strategies during an intensive English course for English as Foreign Language (EFL) teachers. A Description of English Learning during the course: Trabajo Final para la obtención de Título de Licenciado en Ciencias de la Educación, con mención en Inglés. UCG 841 SALr PAP 2014 Evaluación de los contenidos del reporte de representaciones de género en la programación nacional televisiva: Trabajo final para la obtención del Título Licenciado en Comunicación Social, con mención en Marketing y Gestión Empresarial UCG 842 FERc PAP 2014 Evaluación del proceso de ejecución y contenido de las asesorías realizadas como seguimiento al seminario Piensa en Grande Miraflores 2013: Trabajo final para la obtención del Título Licenciado en Comunicación Social, con mención en Marketing y Gestión Empresarial UCG 843 MONe PAP 2014 Evaluación de comprensión y apreciación sobre el cortometraje El Tintín en un público general dentro de Ecuador: Trabajo final para la obtención del Título Licenciado en Comunicación Social, con mención en Redacción Creativa. Universidad Casa Grande.

2014

This paper describes the English learned based on the results of a quantitative study of English learning during an intensive (90 hours) ten week English course aimed at helping public school English teachers reach high elementary proficiency level according to the Common European Framework of Reference (CEFR Level A2). The course was offered by the Universidad Casa Grande (UCG) in Guayaquil, Ecuador from July-September 2012. The quantitative data collected included pre and post test results for English proficiency measured by the Secondary Level English Proficiency (SLEP) test a norm referenced test, and post results of the Cambridge “English Unlimited” program achievement test, a criterion referenced test, based on course content. The post results of the two instruments were compared. Also the language items of the achievement test and the public school English book Our World through English (OWTE) were analyzed and compared since there was not a pre achievement test and the book was identified as primary source of prior English knowledge for the learners-teachers. The SLEP results did not help to describe learning because they did not show a significant variation between pre and post results. Even though the general goal of the course, to achieve CEF A2 level was not achieved, the English learned on the other hand was identified by the analysis of achievement test language items in contrast with the analysis of OWTE.

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.
Nos visitan