Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

The development of meta-cognitive learning strategies during an intensive English course for English as Foreign Language (EFL) teachers. A Description of English Learning during the course: (Registro nro. 134808)

Detalles MARC
000 -Cabecera (24)
Campo de control interno 02597nam a2200265Ia 4500
001 - Número de control
Campo de control UCASAGRANDE19310
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general
Tipo material ta
008 - Códigos de longitud fija (40p)
Campo de control de longitud fija 210819s2014||||xx |||||||||||||| ||spa||
040 ## - Origen de la Catalogacion
Origen de la Catalogacion UCASAGRANDE
041 ## - Código de idioma (R)
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) spa
082 ## - Número de la Clasificación
Código de Clasificación INV 2014
100 ## - Autor Personal
Autor Personal Wigby de Nieto, Karen (Profesor Guía)
Término indicativo de función (R) autor
245 #4 - Titulo
Titulo The development of meta-cognitive learning strategies during an intensive English course for English as Foreign Language (EFL) teachers. A Description of English Learning during the course:
Subtitulo Trabajo Final para la obtención de Título de Licenciado en Ciencias de la Educación, con mención en Inglés.
260 ## - Editorial
Ciudad
Nombre de la Editorial Universidad Casa Grande. Facultad de Ecología Humana, Educación y Desarrollo,
Fecha 2014
300 ## - Descripcion
Páginas 105 p.;
Dimensiones Digital
513 ## - Nota de periodo de años
Nota de periodo de años 2014
520 ## - Resumen
Resumen This paper describes the English learned based on the results of a quantitative study of English learning during an intensive (90 hours) ten week English course aimed at helping public school English teachers reach high elementary proficiency level according to the Common European Framework of Reference (CEFR Level A2). The course was offered by the Universidad Casa Grande (UCG) in Guayaquil, Ecuador from July-September 2012. The quantitative data collected included pre and post test results for English proficiency measured by the Secondary Level English Proficiency (SLEP) test a norm referenced test, and post results of the Cambridge “English Unlimited” program achievement test, a criterion referenced test, based on course content. The post results of the two instruments were compared. Also the language items of the achievement test and the public school English book Our World through English (OWTE) were analyzed and compared since there was not a pre achievement test and the book was identified as primary source of prior English knowledge for the learners-teachers. The SLEP results did not help to describe learning because they did not show a significant variation between pre and post results. Even though the general goal of the course, to achieve CEF A2 level was not achieved, the English learned on the other hand was identified by the analysis of achievement test language items in contrast with the analysis of OWTE.
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Enseñanza
9 (RLIN) 57294
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Inglés
9 (RLIN) 67986
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Tesis de Investigación
9 (RLIN) 78763
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Universidad Casa Grande
9 (RLIN) 58562
700 ## - Autor Personal
Autor Personal Menjívar Castaneda, Rosa Clara
Término indicativo de función (R) autor
9 (RLIN) 82375
856 ## - URL - Ubicacion
URI/URL <a href="http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/564/1/Tesis840MENd.pdf">http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/564/1/Tesis840MENd.pdf</a>
942 ## - Datos personalizados Koha
Tipo de Documento Tesis
Fecha procesamiento 2015-11-13
Catalogador Isledy
Existencias
Estado Colección Ubicacion permanente Ubicacion actual Fecha de Ingreso a la Biblioteca Prestamos Clasificación Código de barras Ultima fecha de verificacion Tipo de Item
  Tesis CD Biblioteca Tesis Biblioteca Tesis 11/13/2015   UCG 840 MENd INV 2014 Tesis840 08/20/2021 Tesis
Nos visitan