Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Peer Feedback to Promote Speaking Fluency in University Students: An Action Research Study: Presented as Partial Fulfillment for the Degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés

Por: Colaborador(es): Tipo de material: TextoTextoIdioma: Español Detalles de publicación: Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado, 2020Descripción: 55 p.; DigitalTema(s): Clasificación CDD:
  • POS 2020
Recursos en línea: Resumen: The purpose of this study was to improve learners’ oral skills through the use of peer feedback of students’ audios uploaded in WhatsApp chat groups. Twenty-two participants were exposed to different activities in order to increase their speaking fluency. An action research study that included quantitative and qualitative instruments was conducted. The study consisted of the application of a pretest-posttest, a Likert survey, and field notes. Results indicated an increase of 4.46 points on their average performance. In an analysis of the rubric by categories, post results outperformed pre-test data in four categories: Fluency, accuracy, pronunciation, and interactive communication. Also, the effect size (d) values from all the constructs show that they are over 0.99 which according to Cohen is a large effect size for all of them. Students also reported positive perspectives on the use of peer-feedback. Consequently, the study reflected that peerfeedback of audios is an efficient strategy for EFL learners. The research contributes to the English teaching field as a formative mechanism for enhancing students’ speaking fluency. Implications of this study suggest other higher education authorities and EFL teachers engage students in the lessons with authentic and student-centered activities.
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Estado Notas Fecha de vencimiento Código de barras
Tesis Tesis Biblioteca Tesis Tesis CD UCG 2443 ABAp POS 2020 (Navegar estantería(Abre debajo)) Disponible Isledy Tesis2443
Navegando Biblioteca Tesis estanterías, Colección: Tesis CD Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
No hay imagen de cubierta disponible
UCG 2440 PATp POS 2020 PAT Percepciones, conocimientos y prácticas de los docentes respecto a la diversidad de la Unidad Educativa Fiscal ¨Dr. Teodoro Alvarado Olea¨, de la ciudad de Guayaquil: trabajo final para la obtención del título de Magister en Educación mención Educación Inclusiva UCG 2441 PARa POS 2020 Actitudes de los estudiantes sin discapacidad hacia los estudiantes con discapacidad en un Instituto Tecnológico Superior de la ciudad de Guayaquil: trabajo final para la obtención del título de Magister en Educación mención Educación Inclusiva UCG 2442 PATp POS 2020 Percepciones de familias rurales de Manabí con niños con discapacidad sobre la incidencia de una Intervención Basada en Rutinas en su empoderamiento y en el desarrollo de sus hijos: trabajo Final previa a la obtención del Título de Magíster en Desarrollo Temprano y Educación Infantil UCG 2443 ABAp POS 2020 Peer Feedback to Promote Speaking Fluency in University Students: An Action Research Study: Presented as Partial Fulfillment for the Degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés UCG 2444 MUNe POS 2020 Estrategias de gamificación aplicadas al desarrollo de competencias digitales docentes: trabajo final para la obtención del título de Magíster en Tecnología e Innovación Educativa UCG 2445 MITp POS 2020 Percepción de los docentes hacia la incorporación de estrategias de gamificación y videojuegos: programa de Magíster en Tecnología e Innovación Educativa UCG 2446 PIBc POS 2020 Colaboración entre profesionales y familias de niños con discapacidad en una Intervención Basada en Rutinas en un contexto rural de pobreza: maestría en Desarrollo Temprano y Educación Infantil

2020

The purpose of this study was to improve learners’ oral skills through the use of peer feedback of students’ audios uploaded in WhatsApp chat groups. Twenty-two participants were exposed to different activities in order to increase their speaking fluency. An action research study that included quantitative and qualitative instruments was conducted. The study consisted of the application of a pretest-posttest, a Likert survey, and field notes. Results indicated an increase of 4.46 points on their average performance. In an analysis of the rubric by categories, post results outperformed pre-test data in four categories: Fluency, accuracy, pronunciation, and interactive communication. Also, the effect size (d) values from all the constructs show that they are over 0.99 which according to Cohen is a large effect size for all of them. Students also reported positive perspectives on the use of peer-feedback. Consequently, the study reflected that peerfeedback of audios is an efficient strategy for EFL learners. The research contributes to the English teaching field as a formative mechanism for enhancing students’ speaking fluency. Implications of this study suggest other higher education authorities and EFL teachers engage students in the lessons with authentic and student-centered activities.

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.
Nos visitan