Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Cézanne and Provence: (Registro nro. 139825)

Detalles MARC
000 -Cabecera (24)
Campo de control interno 02591nam a22002774a 4500
001 - Número de control
Campo de control UCASAGRANDE
005 - Fecha y hora de la
Campo de control 20240425123917.0
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general
Tipo material ta
008 - Códigos de longitud fija (40p)
Campo de control de longitud fija t2003 us gr 00| 0 spa d
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
ISBN 0-226-42308-5
040 ## - Origen de la Catalogacion
Origen de la Catalogacion UCASAGRANDE
041 ## - Código de idioma (R)
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) eng
082 ## - Número de la Clasificación
Código de Clasificación UCG 759
Codigo Cutter ATHc 18696
100 ## - Autor Personal
Autor Personal Athanassoglou-Kallmyer, Nina Maria,
Títulos y otros términos asociados al nombre (R) autor
240 ## - Malla Curricular
Malla Curricular 0028 - ARTES VISUALES
245 ## - Titulo
Titulo Cézanne and Provence:
Subtitulo The Painter in His Culture /
Mencion del autor Nina Maria Athanassoglou-Kallmyer
250 ## - Mencion de edicion
Mencion de edicion 1era. edición;
260 ## - Editorial
Ciudad Chicago:
Nombre de la Editorial The University of Chicago Press,
Fecha 2003
300 ## - Descripcion
Páginas 323 páginas;
Dimensiones 29x22 centímetros
500 ## - Nota General
Nota General In 1886 Paul Cézanne left Paris permanently to settle in his native Aix-en-Provence. Nina M. Athanassoglou-Kallmyer argues that, far from an escapist venture like Gauguin’s stay in Brittany or Monet’s visits to Normandy, Cézanne’s departure from Paris was a deliberate abandonment intimately connected with late-nineteenth-century French regionalist politics. Like many of his childhood friends, Cézanne detested the homogenizing effects of modernism and bourgeois capitalism on the culture, people, and landscapes of his beloved Provence. Turning away from the mainstream modernist aesthetic of his impressionist years, Cézanne sought instead to develop a new artistic tradition more evocative of his Provençal heritage. Athanassoglou-Kallmyer shows that Provence served as a distinct and defining cultural force that shaped all aspects of Cézanne’s approach to representation, including subject matter, style, and technical treatment. For instance, his self-portraits and portraits of family members reflect a specifically Provençal sense of identity. And Cézanne’s Provençal landscapes express an increasingly traditionalist style firmly grounded in details of local history and even geology. These landscapes, together with images of bathers, cardplayers, and other figures, were key facets of Cézanne’s imaginary reconstruction of Provence as primordial and idyllic—a modern French Arcadia. Highly original and lavishly illustrated, Cézanne and Provence gives us an entirely new Cézanne: no longer the quintessential icon of generic, depersonalized modernism, but instead a self-consciously provincial innovator of mainstream styles deeply influenced by Provençal culture, places, and politics.<br/>
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Cézanne, Paul, 1839-1906
9 (RLIN) 90979
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Arte francés
9 (RLIN) 90980
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Pintura francesa
9 (RLIN) 90981
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Crítica e Interpretación
9 (RLIN) 90982
942 ## - Datos personalizados Koha
Tipo de Documento Libro
Fecha procesamiento 2024-04-25
Catalogador IFG
Existencias
Fuente de Clasificacion Estado Colección Ubicacion permanente Ubicacion actual Fecha de Ingreso a la Biblioteca Origen de adquisicion Numero inventario Prestamos Clasificación Código de barras Ultima fecha de verificacion Tipo de Item
Library of Congress Classification   LIBROS Biblioteca Libros Biblioteca Libros 04/25/2024 Donación 18696   UCG 759 ATHc 18696 18696 06/06/2024 Libro
Nos visitan