Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Improving Writing Skills through Peer Assessment: (Registro nro. 138551)

Detalles MARC
000 -Cabecera (24)
Campo de control interno 02257nam a2200265Ia 4500
001 - Número de control
Campo de control UCASAGRANDE23053
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general
Tipo material ta
008 - Códigos de longitud fija (40p)
Campo de control de longitud fija 210819s2020||||xx |||||||||||||| ||eng||
040 ## - Origen de la Catalogacion
Origen de la Catalogacion UCASAGRANDE
041 ## - Código de idioma (R)
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) eng
082 ## - Número de la Clasificación
Código de Clasificación POS 2020
100 ## - Autor Personal
Autor Personal Miller, Kari
Término indicativo de función (R) tutor
245 #0 - Titulo
Titulo Improving Writing Skills through Peer Assessment:
Subtitulo Presented as Partial Fulfillment for the Degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés
260 ## - Editorial
Ciudad
Nombre de la Editorial Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado,
Fecha 2020
300 ## - Descripcion
Páginas 53 p.;
Dimensiones Digital
513 ## - Nota de periodo de años
Nota de periodo de años 2020
520 ## - Resumen
Resumen The study aims at finding out the impact of peer assessment to improve EFL learners’ writing skills. This paper highlights the practical use of peer assessment and the significant challenges that need to be considered when applying it in the classroom. This action research used a mixed-method design to collect quantitative and qualitative data. It was conducted for five weeks on twenty-five students from a public high school in El Oro Province. The instruments applied were: a pre and post-test, a checklist, a pre and post-survey, and a semistructured interview. The results showed an increase in the mean between the pre-test and the post-test of 4.72 with a medium effect size (0.362). The findings revealed that peer assessment improved students’ writing performance. Likewise, they developed wellstructured sentences, organized ideas appropriately, reduced word repetition, and had fewer mistakes in grammar and mechanics. They also became responsible for assessing their friend’s tasks, which increased their positive perspectives towards peer assessment. Finally, the implications of using peer assessment in the classroom are significant as well as beneficial for EFL teachers and researchers who want to enhance the writing skills of their students.
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Enseñanza de Inglés
9 (RLIN) 86342
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Escritura
9 (RLIN) 57803
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores POS 2020
9 (RLIN) 88776
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Tesis de Maestría
9 (RLIN) 78771
700 ## - Autor Personal
Autor Personal Tapia González, Juana Elena
Término indicativo de función (R) autor
9 (RLIN) 88786
856 ## - URL - Ubicacion
URI/URL <a href="http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/2263/1/Tesis2438TAPil.pdf">http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/2263/1/Tesis2438TAPil.pdf</a>
942 ## - Datos personalizados Koha
Tipo de Documento Tesis
Fecha procesamiento 2020-05-11
Catalogador Isledy
Existencias
Estado Colección Ubicacion permanente Ubicacion actual Fecha de Ingreso a la Biblioteca Prestamos Clasificación Código de barras Ultima fecha de verificacion Tipo de Item
  Tesis CD Biblioteca Tesis Biblioteca Tesis 05/11/2020   UCG 2438 TAPi POS 2020 Tesis2438 08/20/2021 Tesis
Nos visitan