Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Self-Assessment of Classifying Words into Parts of Speech to Improve Word Recognition and Reading Comprehension: (Registro nro. 138548)

Detalles MARC
000 -Cabecera (24)
Campo de control interno 02239nam a2200277Ia 4500
001 - Número de control
Campo de control UCASAGRANDE23050
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general
Tipo material ta
008 - Códigos de longitud fija (40p)
Campo de control de longitud fija 210819s2020||||xx |||||||||||||| ||eng||
040 ## - Origen de la Catalogacion
Origen de la Catalogacion UCASAGRANDE
041 ## - Código de idioma (R)
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) eng
082 ## - Número de la Clasificación
Código de Clasificación POS 2020
100 ## - Autor Personal
Autor Personal Ramírez, Rossana
Término indicativo de función (R) tutor
245 #0 - Titulo
Titulo Self-Assessment of Classifying Words into Parts of Speech to Improve Word Recognition and Reading Comprehension:
Subtitulo presented as Partial Fulfillment for the Degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés
260 ## - Editorial
Ciudad
Nombre de la Editorial Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado,
Fecha 2020
300 ## - Descripcion
Páginas 41 p.;
Dimensiones Digital
513 ## - Nota de periodo de años
Nota de periodo de años 2020
520 ## - Resumen
Resumen The goal of this action research was to recognize parts of speech in order to improve reading comprehension. This action research was carried out at a public high school situated in the north sector of the city of Guayaquil. Participants were a group of 43 students, 20 males and 23 females of eighth basic education whose ages ranged from 11-13. The instruments used in this quantitative action study were pre- and post-test and a checklist. Results showed a big impact of the action research Cohen’s d 2.48, indicating an improvement in their reading comprehension after the application of the innovation. The self-assessment process evidenced a considerable increase of word recognition by means of the daily checklists, three of them were considered the analysis being the nouns the most recognized and the adjectives the least. Finally, the application of this study showed a positive learners´ perspective in the classification of words to improve reading comprehension. Implications of this research involve other teachers who would like to improve their students´ reading comprehension and English proficiency.
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Comprensión lectora - Educación
9 (RLIN) 68451
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Enseñanza - Inglés
9 (RLIN) 58251
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Escritura
9 (RLIN) 57803
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores POS 2020
9 (RLIN) 88776
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Tesis de Maestría
9 (RLIN) 78771
700 ## - Autor Personal
Autor Personal Moreira Méndez, Karla Dennisse
Término indicativo de función (R) autor
9 (RLIN) 88783
856 ## - URL - Ubicacion
URI/URL <a href="http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/2260/1/Tesis2435MORs.pdf">http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/2260/1/Tesis2435MORs.pdf</a>
942 ## - Datos personalizados Koha
Tipo de Documento Tesis
Fecha procesamiento 2020-05-11
Catalogador Isledy
Existencias
Estado Colección Ubicacion permanente Ubicacion actual Fecha de Ingreso a la Biblioteca Prestamos Clasificación Código de barras Ultima fecha de verificacion Tipo de Item
  Tesis CD Biblioteca Tesis Biblioteca Tesis 05/11/2020   UCG 2435 MORs POS 2020 Tesis2435 08/20/2021 Tesis
Nos visitan