Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Self-awareness Strategy using Podcasting to Improve Tense and Lax Vowel Pronunciation Sounds in Beginner EFL-Adult Learners (Registro nro. 138268)

Detalles MARC
000 -Cabecera (24)
Campo de control interno 02085nam a2200313Ia 4500
001 - Número de control
Campo de control UCASAGRANDE22770
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general
Tipo material ta
008 - Códigos de longitud fija (40p)
Campo de control de longitud fija 210819s2019||||xx |||||||||||||| ||spa||
040 ## - Origen de la Catalogacion
Origen de la Catalogacion UCASAGRANDE
041 ## - Código de idioma (R)
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) spa
082 ## - Número de la Clasificación
Código de Clasificación POS 2019
100 ## - Autor Personal
Autor Personal Guzmán de Torres, Irma
Término indicativo de función (R) tutor
245 #0 - Titulo
Titulo Self-awareness Strategy using Podcasting to Improve Tense and Lax Vowel Pronunciation Sounds in Beginner EFL-Adult Learners
260 ## - Editorial
Ciudad
Nombre de la Editorial Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado,
Fecha 2019
300 ## - Descripcion
Páginas 61 p.;
Dimensiones Digital
513 ## - Nota de periodo de años
Nota de periodo de años 2019
520 ## - Resumen
Resumen This action research study intended to measure the effectiveness of a self-awareness strategy and podcasting to help beginners EFL-adult learners to pronounce tense-lax vowels in English accurately. The participants were 17 adult students with an A1.2 English level. This innovation was implemented in a language school in a coastal city in Ecuador, South America. The results were obtained using quantitative data gathered from a pre and a post-test, which were divided in two parts; a scripted and extemporaneous one. The final scores produced a large effect size of 2.27 for tense vowels and 4.89 for lax vowels, indicating that most of students were able to pronounce more than the 80% of tense and lax vowels accurately. These results demonstrated that the self-awareness strategy and the podcasting had a great impact on tense-lax vowels pronunciation in adults. Despite the favorable results, further and deeper research is needed with a larger sample, period of time, and training.
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores English - Pronunciation
9 (RLIN) 64409
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores ENSEÑANZA DE INGLÉS
9 (RLIN) 86342
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores PODCASTING
9 (RLIN) 88140
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores PRONUNCIACIÓN
9 (RLIN) 88141
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores SEGMENTAL FEATURES
9 (RLIN) 88142
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores SELF-AWARENESS
9 (RLIN) 88143
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores TENSE-LAX VOWELS
9 (RLIN) 88144
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores TESIS DE MAESTRÍA
9 (RLIN) 78771
700 ## - Autor Personal
Autor Personal Aguilar Vacacela, Dalia Lissette
Término indicativo de función (R) autor
9 (RLIN) 88145
856 ## - URL - Ubicacion
URI/URL <a href="http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1925/1/Tesis2103AGUs.pdf">http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1925/1/Tesis2103AGUs.pdf</a>
942 ## - Datos personalizados Koha
Tipo de Documento Tesis
Fecha procesamiento 2020-03-20
Catalogador mmejia
Existencias
Estado Colección Ubicacion permanente Ubicacion actual Fecha de Ingreso a la Biblioteca Prestamos Clasificación Código de barras Ultima fecha de verificacion Tipo de Item
  Tesis CD Biblioteca Tesis Biblioteca Tesis 03/20/2020   UCG Tesis 2103 AGUs POS 2019 Tesis2103 08/20/2021 Tesis
Nos visitan