Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Peer Feedback and Students’ Recorded Videos to Improve Oral Skills: An Action Research Study (Registro nro. 138228)

Detalles MARC
000 -Cabecera (24)
Campo de control interno 01899nam a2200253Ia 4500
001 - Número de control
Campo de control UCASAGRANDE22730
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general
Tipo material ta
008 - Códigos de longitud fija (40p)
Campo de control de longitud fija 210819s2019||||xx |||||||||||||| ||spa||
040 ## - Origen de la Catalogacion
Origen de la Catalogacion UCASAGRANDE
041 ## - Código de idioma (R)
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) spa
082 ## - Número de la Clasificación
Código de Clasificación POS 2019
100 ## - Autor Personal
Autor Personal Ramírez, Rossana
Término indicativo de función (R) tutor
245 #0 - Titulo
Titulo Peer Feedback and Students’ Recorded Videos to Improve Oral Skills: An Action Research Study
260 ## - Editorial
Ciudad
Nombre de la Editorial Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado,
Fecha 2019
300 ## - Descripcion
Páginas 47 p.;
Dimensiones Digital
513 ## - Nota de periodo de años
Nota de periodo de años 2019
520 ## - Resumen
Resumen This research study focused on improving oral skills through the use of peer-feedback and students’ recorded videos. Participants of this study were twenty-eight students from a public institution located in a small parish in Guayas province. A first video, a fourth video, the rubrics that learners used to provide the feedback to their peers, and a Likert scale survey were the instruments to collect data in this research. At the end of this journey, the results showed that the learners improved their oral competences in general terms but also in their accuracy, choice of words, and interactive communication. Results indicated that the first video presented a mean of 2.66 but the last one a mean of 5.30. The outcome of the survey displayed positive points of view about the application of the innovation. Consequently, the use of recorded videos was proven to improve students’ oral skills. This study can also be a reference for instructors that want to enhance their students’ oral performance and update their teaching practices.
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores ORAL SKILLS
9 (RLIN) 88064
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores STUDENTS RECORDED VIDEOS
9 (RLIN) 88065
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores TESIS DE MAESTRÍA
9 (RLIN) 78771
700 ## - Autor Personal
Autor Personal Zambrano Pilco, Heinz Javier
Término indicativo de función (R) autor
9 (RLIN) 88066
856 ## - URL - Ubicacion
URI/URL <a href="http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1912/1/Tesis2089HEIc.pdf">http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1912/1/Tesis2089HEIc.pdf</a>
942 ## - Datos personalizados Koha
Tipo de Documento Tesis
Fecha procesamiento 2020-03-18
Catalogador mmejia
Existencias
Estado Colección Ubicacion permanente Ubicacion actual Fecha de Ingreso a la Biblioteca Prestamos Clasificación Código de barras Ultima fecha de verificacion Tipo de Item
  Tesis CD Biblioteca Tesis Biblioteca Tesis 03/18/2020   UCG Tesis 2089 ZAMp POS 2019 Tesis2089 08/20/2021 Tesis
Nos visitan