Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Classifying Vocabulary to Improve Reading Comprehension (Registro nro. 138227)

Detalles MARC
000 -Cabecera (24)
Campo de control interno 01986nam a2200277Ia 4500
001 - Número de control
Campo de control UCASAGRANDE22729
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general
Tipo material ta
008 - Códigos de longitud fija (40p)
Campo de control de longitud fija 210819s2019||||xx |||||||||||||| ||spa||
040 ## - Origen de la Catalogacion
Origen de la Catalogacion UCASAGRANDE
041 ## - Código de idioma (R)
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) spa
082 ## - Número de la Clasificación
Código de Clasificación POS 2019
100 ## - Autor Personal
Autor Personal Ramírez, Rossana
Término indicativo de función (R) tutor
245 #0 - Titulo
Titulo Classifying Vocabulary to Improve Reading Comprehension
260 ## - Editorial
Ciudad
Nombre de la Editorial Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado,
Fecha 2019
300 ## - Descripcion
Páginas 64 p.;
Dimensiones Digital
513 ## - Nota de periodo de años
Nota de periodo de años 2019
520 ## - Resumen
Resumen This innovation focused on analyzing the effects of classifying vocabulary into parts of speech using the technological tool of Google Drive sheets. This six-week action research study was applied to 33 students in a private high school institution in Guayaquil, Ecuador. Surveys, learning logs, pre and post- tests were instruments used to get quantitative and quantitative data for the analysis. Through the quantitative method, this study reported an improvement of reading comprehension skills with vocabulary enrichment of 33% and an effect size of 0.79 noticing a positive effect on the application on this innovation. According to students’ answers in the learning logs, they had a positive opinion towards this implementation. Thus, in view of Ecuadorian students need to enhance their reading comprehension skill and due to the very little information on classifying parts of speech to do it; this innovation should be implemented. Experts and educators should enable learners to accomplish better outcomes in evaluations and performance, improving their English skills
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores GOOGLE SHEETS
9 (RLIN) 88059
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores PARTS OF SPEECH
9 (RLIN) 88053
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores READING COMPREHENSION
9 (RLIN) 88054
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores TESIS DE MAESTRÍA
9 (RLIN) 78771
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores VOCABULARY ACQUISITION
9 (RLIN) 88062
700 ## - Autor Personal
Autor Personal García Martínez, Dolores Marcela
Término indicativo de función (R) autor
9 (RLIN) 88063
856 ## - URL - Ubicacion
URI/URL <a href="http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1911/1/Tesis2088GARc.pdf">http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1911/1/Tesis2088GARc.pdf</a>
942 ## - Datos personalizados Koha
Tipo de Documento Tesis
Fecha procesamiento 2020-03-18
Catalogador mmejia
Existencias
Estado Colección Ubicacion permanente Ubicacion actual Fecha de Ingreso a la Biblioteca Prestamos Clasificación Código de barras Ultima fecha de verificacion Tipo de Item
  Tesis CD Biblioteca Tesis Biblioteca Tesis 03/18/2020   UCG Tesis 2088 GARc POS 2019 Tesis2088 08/20/2021 Tesis
Nos visitan