Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Improving Reading Comprehension of Narrative Texts through Summaries (Registro nro. 138202)

Detalles MARC
000 -Cabecera (24)
Campo de control interno 01988nam a2200253Ia 4500
001 - Número de control
Campo de control UCASAGRANDE22704
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general
Tipo material ta
008 - Códigos de longitud fija (40p)
Campo de control de longitud fija 210819s2019||||xx |||||||||||||| ||spa||
040 ## - Origen de la Catalogacion
Origen de la Catalogacion UCASAGRANDE
041 ## - Código de idioma (R)
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) spa
082 ## - Número de la Clasificación
Código de Clasificación POS 2019
100 ## - Autor Personal
Autor Personal Ramírez, Rossana
Término indicativo de función (R) tutor
245 #0 - Titulo
Titulo Improving Reading Comprehension of Narrative Texts through Summaries
260 ## - Editorial
Ciudad
Nombre de la Editorial Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado,
Fecha 2019
300 ## - Descripcion
Páginas 59 p.;
Dimensiones Digital
513 ## - Nota de periodo de años
Nota de periodo de años 2019
520 ## - Resumen
Resumen This study aimed to demonstrate the efficacy of summaries to improve reading comprehension of narrative texts. This study consisted of a sample of sixty elementary school students who had evident reading comprehension deficiencies especially in narrative texts. Qualitative and quantitative instruments were applied to meet the purpose of this study. These instruments were composed of pre-test and post-test, rubric, learning log, survey, a checklist to measure the students’ development and progress as well as their perspectives towards this innovation. Results indicated that there was an improvement in students’ reading comprehension. Post-test means increased from 5.96 in the pretest to 9.10. The checklist also evidenced that students included the required elements in their summaries. Students indicated in the learning logs that they would extend this strategy to other subjects, and that they had to reread and identify the most important information to summarize. The study has implications for teachers and learners since it can bring positive considerations about the importance of making summaries to improve reading comprehension.
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores COMPRENSIÓN LECTORA
9 (RLIN) 88005
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores ENSEÑANZA DE INGLÉS
9 (RLIN) 86342
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores TESIS DE MAESTRÍA
9 (RLIN) 78771
700 ## - Autor Personal
Autor Personal Barreiro Cedeño, Jahaira Paola
Término indicativo de función (R) autor
9 (RLIN) 88006
856 ## - URL - Ubicacion
URI/URL <a href="http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1893/1/Tesis2070BARi.pdf">http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1893/1/Tesis2070BARi.pdf</a>
942 ## - Datos personalizados Koha
Tipo de Documento Tesis
Fecha procesamiento 2020-03-18
Catalogador mmejia
Existencias
Estado Colección Ubicacion permanente Ubicacion actual Fecha de Ingreso a la Biblioteca Origen de adquisicion Prestamos Clasificación Código de barras Ultima fecha de verificacion Tipo de Item
  Tesis CD Biblioteca Tesis Biblioteca Tesis 03/18/2020 Donación   UCG Tesis 2070 BARi POS 2019 Tesis2070 08/20/2021 Tesis
Nos visitan