Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Vocabulary Acquisition through Picture Description: A Mixed Design Study (Registro nro. 138189)

Detalles MARC
000 -Cabecera (24)
Campo de control interno 01988nam a2200253Ia 4500
001 - Número de control
Campo de control UCASAGRANDE22691
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general
Tipo material ta
008 - Códigos de longitud fija (40p)
Campo de control de longitud fija 210819s2019||||xx |||||||||||||| ||spa||
040 ## - Origen de la Catalogacion
Origen de la Catalogacion UCASAGRANDE
041 ## - Código de idioma (R)
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) spa
082 ## - Número de la Clasificación
Código de Clasificación POS 2019
100 ## - Autor Personal
Autor Personal Guevara Torres, Pamela Victoria
Término indicativo de función (R) autor
245 #0 - Titulo
Titulo Vocabulary Acquisition through Picture Description: A Mixed Design Study
260 ## - Editorial
Ciudad
Nombre de la Editorial Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado,
Fecha 2019
300 ## - Descripcion
Páginas 39 p.;
Dimensiones Digital
513 ## - Nota de periodo de años
Nota de periodo de años 2019
520 ## - Resumen
Resumen Vocabulary acquisition is one field of study that represents a concern for researchers. The purpose of the present study was to analyze the results from the implementation of picture description strategy for vocabulary acquisition. This research is a mixed design study that combined quantitative and qualitative instruments: a Likert type survey, a pre and post-test for vocabulary knowledge, and a pre and post-test for vocabulary use in context. These instruments collected information from ten students of an English language school. The process of analyzing the results included running the SPSS software to obtain the media and determine improvement after the study. The results from the instruments (Vocabulary knowledge test and vocabulary in context test) indicated that, using picture description as a strategy to acquire vocabulary was successful. Students learnt more words, and, after the study, they were confident to use previous and new vocabulary. The findings are significant for teachers of English language and contributes to the field of vocabulary learning in teenagers through applying picture description activities.
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores DESCRIPCIÓN DE IMÁGENES
9 (RLIN) 87964
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores ENSEÑANZA DE INGLÉS
9 (RLIN) 86342
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores TESIS DE MAESTRÍA
9 (RLIN) 78771
700 ## - Autor Personal
Autor Personal Ramírez, Rossana
Término indicativo de función (R) tutor
9 (RLIN) 84698
856 ## - URL - Ubicacion
URI/URL <a href="http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1891/1/Tesis2068GUEv.pdf">http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1891/1/Tesis2068GUEv.pdf</a>
942 ## - Datos personalizados Koha
Tipo de Documento Tesis
Fecha procesamiento 2020-03-17
Catalogador mmejia
Existencias
Estado Colección Ubicacion permanente Ubicacion actual Fecha de Ingreso a la Biblioteca Prestamos Clasificación Código de barras Ultima fecha de verificacion Tipo de Item
  Tesis CD Biblioteca Tesis Biblioteca Tesis 03/17/2020   UCG Tesis 2068 GUEv POS 2019 Tesis2068 08/20/2021 Tesis
Nos visitan