Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Improving descriptive writing through the use of Self-Assessment in A1 EFL high school students: (Registro nro. 137869)

Detalles MARC
000 -Cabecera (24)
Campo de control interno 02023nam a2200265Ia 4500
001 - Número de control
Campo de control UCASAGRANDE22371
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general
Tipo material ta
008 - Códigos de longitud fija (40p)
Campo de control de longitud fija 210819s2019||||xx |||||||||||||| ||eng||
040 ## - Origen de la Catalogacion
Origen de la Catalogacion UCASAGRANDE
041 ## - Código de idioma (R)
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) eng
082 ## - Número de la Clasificación
Código de Clasificación POS 2019
100 ## - Autor Personal
Autor Personal Guillot, Maria C.
Término indicativo de función (R) tutor
245 #0 - Titulo
Titulo Improving descriptive writing through the use of Self-Assessment in A1 EFL high school students:
Subtitulo presented as partial fulfillment for the degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés
260 ## - Editorial
Ciudad
Nombre de la Editorial Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado,
Fecha 2019
300 ## - Descripcion
Páginas 55 p.;
Dimensiones Digital
513 ## - Nota de periodo de años
Nota de periodo de años 2019
520 ## - Resumen
Resumen This research investigated the effect that using self-assessment had on improving descriptive writing. The project was applied to thirty EFL students at an A1 level in a public school in Ecuador. The participants received instruction on how to use a rubric to self-assess their writing. Students’ writing was about picture’s descriptions by using vivid adjectives and spatial order words. Data were collected from pre and post-tests, interviews, field notes, and students’ self-reflections. Results showed improvement in the students’ descriptive writings. A large Effect Size of 2.41 showed significant difference between pre-tests and post-tests. Outcomes corroborated that self-assessment had a positive effect on student independence. Regarding the results presented in the analysis, the researcher concluded that using self assessment improves descriptive writing in EFL students and it is an effective and useful tool for student evaluation and teachers’ practices.
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Autoevaluación
9 (RLIN) 87511
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Enseñanza - Inglés
9 (RLIN) 58251
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Escritura
9 (RLIN) 57803
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Tesis de Maestría
9 (RLIN) 78771
700 ## - Autor Personal
Autor Personal Macías Loor, María Laura
Término indicativo de función (R) autor
9 (RLIN) 87512
856 ## - URL - Ubicacion
URI/URL <a href="http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1848/1/Tesis2025MACi.pdf">http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1848/1/Tesis2025MACi.pdf</a>
942 ## - Datos personalizados Koha
Tipo de Documento Tesis
Fecha procesamiento 2019-09-03
Catalogador Isledy
Existencias
Estado Colección Ubicacion permanente Ubicacion actual Fecha de Ingreso a la Biblioteca Prestamos Clasificación Código de barras Ultima fecha de verificacion Tipo de Item
  Tesis CD Biblioteca Tesis Biblioteca Tesis 09/03/2019   UCG 2025 MACi POS 2019 Tesis2025 08/20/2021 Tesis
Nos visitan