Improving descriptive writing through the use of Self-Assessment in A1 EFL high school students: (Registro nro. 137869)
[ vista simple ]
000 -Cabecera (24) | |
---|---|
Campo de control interno | 02023nam a2200265Ia 4500 |
001 - Número de control | |
Campo de control | UCASAGRANDE22371 |
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general | |
Tipo material | ta |
008 - Códigos de longitud fija (40p) | |
Campo de control de longitud fija | 210819s2019||||xx |||||||||||||| ||eng|| |
040 ## - Origen de la Catalogacion | |
Origen de la Catalogacion | UCASAGRANDE |
041 ## - Código de idioma (R) | |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) | eng |
082 ## - Número de la Clasificación | |
Código de Clasificación | POS 2019 |
100 ## - Autor Personal | |
Autor Personal | Guillot, Maria C. |
Término indicativo de función (R) | tutor |
245 #0 - Titulo | |
Titulo | Improving descriptive writing through the use of Self-Assessment in A1 EFL high school students: |
Subtitulo | presented as partial fulfillment for the degree of Magíster en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros con Mención en la Enseñanza de Inglés |
260 ## - Editorial | |
Ciudad | |
Nombre de la Editorial | Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado, |
Fecha | 2019 |
300 ## - Descripcion | |
Páginas | 55 p.; |
Dimensiones | Digital |
513 ## - Nota de periodo de años | |
Nota de periodo de años | 2019 |
520 ## - Resumen | |
Resumen | This research investigated the effect that using self-assessment had on improving descriptive writing. The project was applied to thirty EFL students at an A1 level in a public school in Ecuador. The participants received instruction on how to use a rubric to self-assess their writing. Students writing was about pictures descriptions by using vivid adjectives and spatial order words. Data were collected from pre and post-tests, interviews, field notes, and students self-reflections. Results showed improvement in the students descriptive writings. A large Effect Size of 2.41 showed significant difference between pre-tests and post-tests. Outcomes corroborated that self-assessment had a positive effect on student independence. Regarding the results presented in the analysis, the researcher concluded that using self assessment improves descriptive writing in EFL students and it is an effective and useful tool for student evaluation and teachers practices. |
650 ## - Temas - Descriptores | |
Temas - Descriptores | Autoevaluación |
9 (RLIN) | 87511 |
650 ## - Temas - Descriptores | |
Temas - Descriptores | Enseñanza - Inglés |
9 (RLIN) | 58251 |
650 ## - Temas - Descriptores | |
Temas - Descriptores | Escritura |
9 (RLIN) | 57803 |
650 ## - Temas - Descriptores | |
Temas - Descriptores | Tesis de Maestría |
9 (RLIN) | 78771 |
700 ## - Autor Personal | |
Autor Personal | Macías Loor, María Laura |
Término indicativo de función (R) | autor |
9 (RLIN) | 87512 |
856 ## - URL - Ubicacion | |
URI/URL | <a href="http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1848/1/Tesis2025MACi.pdf">http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1848/1/Tesis2025MACi.pdf</a> |
942 ## - Datos personalizados Koha | |
Tipo de Documento | Tesis |
Fecha procesamiento | 2019-09-03 |
Catalogador | Isledy |
Estado | Colección | Ubicacion permanente | Ubicacion actual | Fecha de Ingreso a la Biblioteca | Prestamos | Clasificación | Código de barras | Ultima fecha de verificacion | Tipo de Item |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tesis CD | Biblioteca Tesis | Biblioteca Tesis | 09/03/2019 | UCG 2025 MACi POS 2019 | Tesis2025 | 08/20/2021 | Tesis |