Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

The Use of Real Life Tasks to Enrich an EFL Course for Business Students: (Registro nro. 137183)

Detalles MARC
000 -Cabecera (24)
Campo de control interno 01994nam a2200265Ia 4500
001 - Número de control
Campo de control UCASAGRANDE21685
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general
Tipo material ta
008 - Códigos de longitud fija (40p)
Campo de control de longitud fija 210819s2018||||xx |||||||||||||| ||eng||
040 ## - Origen de la Catalogacion
Origen de la Catalogacion UCASAGRANDE
041 ## - Código de idioma (R)
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) eng
082 ## - Número de la Clasificación
Código de Clasificación POS 2018
100 ## - Autor Personal
Autor Personal Wigby Nieto, Karen
Término indicativo de función (R) tutor
245 #4 - Titulo
Titulo The Use of Real Life Tasks to Enrich an EFL Course for Business Students:
Subtitulo presented as a requirement for the degree of Master in Higher Education Studies - Educational innovation and Research
260 ## - Editorial
Ciudad
Nombre de la Editorial Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado,
Fecha 2018
300 ## - Descripcion
Páginas 45 p.;
Dimensiones Digital
513 ## - Nota de periodo de años
Nota de periodo de años 2018
520 ## - Resumen
Resumen The purpose of research is to determine the impact on learning of using an authentic task to make teaching English more meaningful in an EFL class. Participants were twenty students from pre-intermediate level course from the Business School of Guayaquil University. Both quantitative and qualitative data were collected and analyzed to report the level of business email responses and to explain the reasons for its development. The intervention consisted of eight weeks of authentic task application in order to improve their ability in responding business email in the following areas: quality of response to customer, language usage and email form. Overall results indicated that students performance on responding business email increased a little after the use authentic task. By the end of the intervention almost all of the students reached expected level for the language subcategory. Discussion section presents the factors that might contribute to and impede the accomplishment of the objectives.
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Aprendizaje
9 (RLIN) 61833
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Enseñanza - Inglés
9 (RLIN) 58251
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Tarea auténtica
9 (RLIN) 86171
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Tesis de Maestría
9 (RLIN) 78771
700 ## - Autor Personal
Autor Personal Velasco Castro, Viviana
Término indicativo de función (R) autor
9 (RLIN) 86172
856 ## - URL - Ubicacion
URI/URL <a href="http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1436/2/Tesis1631VELu.pdf">http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/1436/2/Tesis1631VELu.pdf</a>
942 ## - Datos personalizados Koha
Tipo de Documento Tesis
Fecha procesamiento 2018-10-24
Catalogador Isledy
Existencias
Estado Colección Ubicacion permanente Ubicacion actual Fecha de Ingreso a la Biblioteca Prestamos Clasificación Código de barras Ultima fecha de verificacion Tipo de Item
  Tesis CD Biblioteca Tesis Biblioteca Tesis 10/24/2018   UCG 1631 VELu POS 2018 Tesis1631 08/20/2021 Tesis
Nos visitan