Learning analytics: fundaments, applications and trends: a view of the current state of the art to enhance e-Learning (Registro nro. 137097)
[ vista simple ]
000 -Cabecera (24) | |
---|---|
Campo de control interno | 01786nam a2200277Ia 4500 |
001 - Número de control | |
Campo de control | UCASAGRANDE21599 |
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general | |
Tipo material | ta |
008 - Códigos de longitud fija (40p) | |
Campo de control de longitud fija | 210819s2017||||xx |||||||||||||| ||eng|| |
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER | |
ISBN | 978-3-319-52976-9 |
040 ## - Origen de la Catalogacion | |
Origen de la Catalogacion | UCASAGRANDE |
041 ## - Código de idioma (R) | |
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) | eng |
043 ## - Pais ISO | |
País ISO | Nueva York, Estados Unidos |
082 ## - Número de la Clasificación | |
Código de Clasificación | 370.1523 |
100 ## - Autor Personal | |
Autor Personal | Peña-Ayala, Alejandro |
Término indicativo de función (R) | autor |
240 ## - Malla Curricular | |
Malla Curricular | 0228 - LA EVALUACIÓN DEL APRENDIZAJE EN UNA PEDAGOGÍA ACTIVA (PSGR) |
240 ## - Malla Curricular | |
Malla Curricular | 0509 - PEDAGOGÍA |
240 ## - Malla Curricular | |
Malla Curricular | 0512 - PSICOLOGÍA EDUCATIVA |
245 #0 - Titulo | |
Titulo | Learning analytics: fundaments, applications and trends: a view of the current state of the art to enhance e-Learning |
250 ## - Mencion de edicion | |
Mencion de edicion | 1a. ed. |
260 ## - Editorial | |
Ciudad | |
Nombre de la Editorial | Springer, |
Fecha | 2017 |
300 ## - Descripcion | |
Páginas | 303 p.; |
Dimensiones | 24 cm |
513 ## - Nota de periodo de años | |
Nota de periodo de años | 2017 |
520 ## - Resumen | |
Resumen | This book provides a conceptual and empirical perspective on learning analytics, its goal being to disseminate the core concepts, research, and outcomes of this emergent field. Divided into nine chapters, it offers reviews oriented on selected topics, recent advances, and innovative applications. It presents the broad learning analytics landscape and in-depth studies on higher education, adaptive assessment, teaching and learning. In addition, it discusses valuable approaches to coping with personalization and huge data, as well as conceptual topics and specialized applications that have shaped the current state of the art. By identifying fundamentals, highlighting applications, and pointing out current trends, the book offers an essential overview of learning analytics to enhance learning achievement in diverse educational settings. As such, it represents a valuable resource for researchers, practitioners, and students interested in updating their knowledge and finding inspirations for their future work. |
650 ## - Temas - Descriptores | |
Temas - Descriptores | Aprendizaje - Educación |
9 (RLIN) | 61877 |
942 ## - Datos personalizados Koha | |
Tipo de Documento | Libro |
Fecha procesamiento | 2018-10-12 |
Catalogador | Isledy |
Estado | Colección | Ubicacion permanente | Ubicacion actual | Fecha de Ingreso a la Biblioteca | Precio | Prestamos | Clasificación | Código de barras | Ultima fecha de verificacion | Tipo de Item |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
LIBROS | Biblioteca Libros | Biblioteca Libros | 10/12/2018 | 146.18 | UCG 370.1523 PENl 16.666 | 16666 | 06/06/2024 | Libro |