Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Learning analytics: fundaments, applications and trends: a view of the current state of the art to enhance e-Learning (Registro nro. 137097)

Detalles MARC
000 -Cabecera (24)
Campo de control interno 01786nam a2200277Ia 4500
001 - Número de control
Campo de control UCASAGRANDE21599
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general
Tipo material ta
008 - Códigos de longitud fija (40p)
Campo de control de longitud fija 210819s2017||||xx |||||||||||||| ||eng||
020 ## - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER
ISBN 978-3-319-52976-9
040 ## - Origen de la Catalogacion
Origen de la Catalogacion UCASAGRANDE
041 ## - Código de idioma (R)
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) eng
043 ## - Pais ISO
País ISO Nueva York, Estados Unidos
082 ## - Número de la Clasificación
Código de Clasificación 370.1523
100 ## - Autor Personal
Autor Personal Peña-Ayala, Alejandro
Término indicativo de función (R) autor
240 ## - Malla Curricular
Malla Curricular 0228 - LA EVALUACIÓN DEL APRENDIZAJE EN UNA PEDAGOGÍA ACTIVA (PSGR)
240 ## - Malla Curricular
Malla Curricular 0509 - PEDAGOGÍA
240 ## - Malla Curricular
Malla Curricular 0512 - PSICOLOGÍA EDUCATIVA
245 #0 - Titulo
Titulo Learning analytics: fundaments, applications and trends: a view of the current state of the art to enhance e-Learning
250 ## - Mencion de edicion
Mencion de edicion 1a. ed.
260 ## - Editorial
Ciudad
Nombre de la Editorial Springer,
Fecha 2017
300 ## - Descripcion
Páginas 303 p.;
Dimensiones 24 cm
513 ## - Nota de periodo de años
Nota de periodo de años 2017
520 ## - Resumen
Resumen This book provides a conceptual and empirical perspective on learning analytics, its goal being to disseminate the core concepts, research, and outcomes of this emergent field. Divided into nine chapters, it offers reviews oriented on selected topics, recent advances, and innovative applications. It presents the broad learning analytics landscape and in-depth studies on higher education, adaptive assessment, teaching and learning. In addition, it discusses valuable approaches to coping with personalization and huge data, as well as conceptual topics and specialized applications that have shaped the current state of the art. By identifying fundamentals, highlighting applications, and pointing out current trends, the book offers an essential overview of learning analytics to enhance learning achievement in diverse educational settings. As such, it represents a valuable resource for researchers, practitioners, and students interested in updating their knowledge and finding inspirations for their future work.
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Aprendizaje - Educación
9 (RLIN) 61877
942 ## - Datos personalizados Koha
Tipo de Documento Libro
Fecha procesamiento 2018-10-12
Catalogador Isledy
Existencias
Estado Colección Ubicacion permanente Ubicacion actual Fecha de Ingreso a la Biblioteca Precio Prestamos Clasificación Código de barras Ultima fecha de verificacion Tipo de Item
  LIBROS Biblioteca Libros Biblioteca Libros 10/12/2018 146.18   UCG 370.1523 PENl 16.666 16666 06/06/2024 Libro
Nos visitan