Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Choice increases vocabulary and motivation (Registro nro. 132919)

Detalles MARC
000 -Cabecera (24)
Campo de control interno 02082nam a2200265Ia 4500
001 - Número de control
Campo de control UCASAGRANDE17421
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general
Tipo material ta
008 - Códigos de longitud fija (40p)
Campo de control de longitud fija 210819s2003||||xx |||||||||||||| ||und||
040 ## - Origen de la Catalogacion
Origen de la Catalogacion UCASAGRANDE
082 ## - Número de la Clasificación
Código de Clasificación INV 2003
100 ## - Autor Personal
Autor Personal Molina, Pedro
Término indicativo de función (R) autor
245 #0 - Titulo
Titulo Choice increases vocabulary and motivation
260 ## - Editorial
Ciudad
Nombre de la Editorial Universidad Casa Grande. Facultad de Ecología Humana, Educación y Desarrollo,
Fecha 2003
300 ## - Descripcion
Páginas 101 p. , 30 cm
513 ## - Nota de periodo de años
Nota de periodo de años 2003
520 ## - Resumen
Resumen We want to preve in this study that giving students a choice in reading materials will enrich their vocabulary, and increase their motivation towards reading. We chose three intact groups of middle school students (12 to 14 years old) from an EFL Language class. The participants (N=22) were asked to look for new words found in books chosen by themselves (treatment groups) or assigned by the teacher (control group). Both control group and treatment groups were involved in vocabulary peer-evaluation and in designing the final written vocabulary test. Finally, they wrote a reflection on what they have learned and how they felt about being in this kind of educational experiment. We used the following methods to collect data: surveys, questionnaires, test design and quizzing, discussion groups and observations. In addition, we explored sorne teachers' beliefs towards reading. The results of our study, would have been strengthened by having base line data from a pre-test to compare with the post-test results. However, we conclude that the treatment groups showed an increase in vocabulary and a better attitude towards reqding due to ~tlO ice in reading materials.
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Enseñar Inglés - Profesores
9 (RLIN) 64739
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Inglés - Vocabulario
9 (RLIN) 64411
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Tesis de Investigación
9 (RLIN) 78763
700 ## - Autor Personal
Autor Personal Anderson Manrique, Julie
Término indicativo de función (R) tutor
9 (RLIN) 79286
700 ## - Autor Personal
Autor Personal Ipanaqué, Gladys
Término indicativo de función (R) autor
9 (RLIN) 79079
700 ## - Autor Personal
Autor Personal Santos, Marcela
Término indicativo de función (R) tutor
9 (RLIN) 59774
856 ## - URL - Ubicacion
URI/URL <a href="https://drive.google.com/file/d/1Jkq20RmKO1VFHMZNEHb6bnWo3FOvq2_C/view?usp=sharing">https://drive.google.com/file/d/1Jkq20RmKO1VFHMZNEHb6bnWo3FOvq2_C/view?usp=sharing</a>
942 ## - Datos personalizados Koha
Tipo de Documento Tesis
Fecha procesamiento 2013-04-12
Existencias
Estado Colección Ubicacion permanente Ubicacion actual Fecha de Ingreso a la Biblioteca Prestamos Clasificación Código de barras Ultima fecha de verificacion Tipo de Item
  TESIS Biblioteca Tesis Biblioteca Tesis 04/12/2013   UCG 140 MOLc INV 2003 TESIS140 08/20/2021 Tesis
Nos visitan