Universidad de Guayaquil
Catálogo Bibliográfico

Curriculum Evaluation and Design Guidelines for the UCG Undergraduate Degree Program in Journalism: (Registro nro. 132661)

Detalles MARC
000 -Cabecera (24)
Campo de control interno 02463nam a2200265Ia 4500
001 - Número de control
Campo de control UCASAGRANDE17163
007 - Tipo material - Descripcion fisica - info general
Tipo material ta
008 - Códigos de longitud fija (40p)
Campo de control de longitud fija 210819s2013||||xx |||||||||||||| ||eng||
040 ## - Origen de la Catalogacion
Origen de la Catalogacion UCASAGRANDE
041 ## - Código de idioma (R)
Código de lengua del texto/banda sonora o título independiente (R) eng
082 ## - Número de la Clasificación
Código de Clasificación POS 2013
100 ## - Autor Personal
Autor Personal Whitman, Stanley
Término indicativo de función (R) director de tesis
245 #0 - Titulo
Titulo Curriculum Evaluation and Design Guidelines for the UCG Undergraduate Degree Program in Journalism:
Subtitulo Trabajo Final para la obtención del título de: Magíster en Educación Superior con mención en Investigación e Innovaciones Pedagógicas y reconocimiento legal
260 ## - Editorial
Ciudad
Nombre de la Editorial Universidad Casa Grande. Departamento de Posgrado,
Fecha 2013
300 ## - Descripcion
Páginas 110 p.
513 ## - Nota de periodo de años
Nota de periodo de años 2013
520 ## - Resumen
Resumen This study was conceived and designed as part of a collaborative project to analyze the current curricula of various Casa Grande University Departments, compare them to excellent peers worldwide and make suggestions for improvements in the new curricula. This document corresponds to the Journalism Department. The methodology involved analyzing papers in professional journals, presentations in Congresses and legal documents to identify the principal issues or threats facing journalists, and the media. The comparative analysis of the curricula of effective peer undergraduate journalism programs offered insight into the elements that could have contributed to the success of the program. These findings were compared to the UCG curriculum. With this information it was possible to develop suggested guidelines for the redesign of the journalism curriculum. These findings include the need of the professional to manage three languages, possibly including an ancestral Ecuadorian tongue. The recognition of the importance of the contextualization of the journalist, especially in the community where he works, reinforces the pertinence of the UCG pedagogical model that emphasizes the use of simulation exercises, and suggests amplifying it. The comparison of the UCG journalism curriculum with those of its peers revealed a poverty of enriching, humanistic studies, due to the credit limitations mandated by law.
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Enseñanza Superior
9 (RLIN) 74155
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Medios de Comunicación
9 (RLIN) 57110
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Periodismo
9 (RLIN) 57911
650 ## - Temas - Descriptores
Temas - Descriptores Programas de estudio
9 (RLIN) 78773
700 ## - Autor Personal
Autor Personal High, Audelia
Término indicativo de función (R) autor
9 (RLIN) 78774
856 ## - URL - Ubicacion
URI/URL <a href="http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/398/1/Tesis399HIGc.pdf">http://dspace.casagrande.edu.ec:8080/bitstream/ucasagrande/398/1/Tesis399HIGc.pdf</a>
942 ## - Datos personalizados Koha
Tipo de Documento Tesis
Fecha procesamiento 2013-04-12
Existencias
Estado Colección Ubicacion permanente Ubicacion actual Fecha de Ingreso a la Biblioteca Prestamos Clasificación Código de barras Ultima fecha de verificacion Tipo de Item
  Tesis CD Biblioteca Tesis Biblioteca Tesis 04/12/2013   UCG 399 HIGc POS 2013 TESIS399 08/20/2021 Tesis
Nos visitan